Założycielem Goodyear Tire & Rubber Company jest Frank Seiberling. Pierwszy zakład kupił w 1898 r. za pieniądze pożyczone od szwagra. Transport gumy i bawełny z odległych stron świata był utrudniony ze względu na słabo rozbudowaną infrastrukturę kolejową i brak dostępu do morza. Seiberling nazwał firmę na cześć odkrywcy wulkanizacji Charlesa Goodyeara. Stworzył również charakterystyczny znak towarowy – uskrzydloną stopę, który jest ogniwem łączącym firmę z jej tradycją.
Zatrudniając na początku tylko 13 pracowników, Goodyear zaczął od produkcji opon do rowerów i karet, podkładek pod podkowy i żetonów do pokera. Sprzedaż w pierwszym miesiącu wyniosła 8 246 dolarów. Mimo to już w chwili wyprodukowania w 1898 r. pierwszej opony rowerowej Goodyear stał się największym producentem opon na świecie. Oficjalnie tytuł ten otrzymał w 1916 r., po przyjęciu sloganu „More people ride on Goodyear tires than on any other kind” (Więcej ludzi jeździ na oponach Goodyeara niż na innych). W 1926 r. Goodyear stał się największym na świecie producentem gumy. Te legendarne pionierskie laty nadały firmie charakter, który nadal daje się odczuć we wszystkich aspektach jej działalności i relacjach z klientami.
Dzisiejsza globalna marka Goodyear kojarząca się z przełomowymi rozwiązaniami, innowacjami, wynalazkami i pokonywaniem barier jest kontynuacją śmiałego, nowatorskiego i praktycznego podejścia założycieli firmy. Goodyear jest obecnie największą firmą oponiarską na świecie, działającą na sześciu kontynentach i o rocznej sprzedaży przekraczającej 15 mld USD. Oprócz opon marki Goodyear wytwarza wyroby także pod innymi renomowanymi markami, jak Dunlop, Kelly, Fulda, Lee, Sava i Dębica. Oprócz opon dostarcza produkty gumowe i polimery dla przemysłu i branży motoryzacyjnej.
Więcej informacji