Grupa NGK Spark Plug Co., Ltd. ma swoją siedzibę w japońskim mieście Nagoya i obecnie na całym świecie obejmuje 36 spółek zależnych.
Poza krajem rodzinnym, Japonią, NGK utrzymuje samodzielnie jedenaście fabryk, cztery centra rozwojowe i ponad 20 przedstawicielstw, które dbają o to, aby produkty marek NGK i NTK szybko i niezawodnie docierały do klientów.
Łącznie około 12 000 pracowników koncernu (stan: marzec 2009) wypracowało w roku fiskalnym 2009 obrót 2,98 miliarda dolarów USA (ok. 2,2 mld €). 1,9 miliarda dolarów (ok. 1,40 mld €) przypada na największy dział przedsiębiorstwa - części samochodowe. 1,03 miliarda dolarów (ok. 761 mln €) przypada na części dla mediów komunikacyjnych i ceramikę techniczną, drugi filar grupy przedsiębiorstw.
Jedna centrala, pięć przedstawicielstw
Jako miejsce dla europejskiej centrali firmy wybrano Niemcy - kraj ten jest jednym z najważniejszych rynków samochodowych w Europie. Nigdzie indziej na kontynencie nie ma siedziby tak wielu wysokiej rangi producentów pojazdów samochodowych.
Ze swojej siedziby w Ratingen firma NGK Spark Plug Europe GmbH troszczy się o producentów samochodów i handel częściami samochodowymi w Niemczech i w Europie. Poza tym utrzymuje własne przedstawicielstwa we Włoszech, w Polsce, Hiszpanii, Rosji i w Turcji, aby wszędzie tam być możliwie blisko klienta.
Historia sukcesu NGK w Europie
Historia sukcesu NGK w Europie rozpoczęła się przeszło 30 lat temu: już w roku 1979 powstała firma NGK Spark Plug Deutschland GmbH, poprzedniczka dzisiejszej firmy NGK Spark Plug Europe GmbH. Od tego czasu w Europie firma NGK rozwinęła się z oferenta świec zapłonowych dla japońskich pojazdów jednośladowych do wiodącego partnera technicznego producentów samochodowych i handlu detalicznego.
Obecnie nie ma już prawie producenta samochodów, który nie używa produktów NGK. Przykład z dziedziny świec zapłonowych: W roku 1976 Saab zaczął montować świece zapłonowe NGK w swoich samochodach. W 1983 r. to samo uczynił Bentley, w 1987 producenci: Maserati, Renault i Rolls Royce. W latach 90-tych zdecydowali się stosować produkty NGK producenci: Alfa Romeo, Audi, VW, BMW, Opel, Fiat, Jaguar, Smart, Renault, Ferrari, Daimler Chrysler, Volvo i Seat. W nowym tysiącleciu dołączyli do nich także Maybach i Range Rover.
Wydajna logistyka
Firma NGK dysponuje w Ratingen wydajnym, nowoczesnym magazynem części oryginalnych (OE) i dla rynku wtórnego. Stąd produkty NGK rozsyłane są po całej Europie do klientów przemysłu samochodowego i dystrybutorów - przy skrajnie niskim procentowym wskaźniku błędów.
Własne centrum techniczne
Firma NGK posiada również w Ratingen specjalne Centrum Techniczne. Tutaj świece zapłonowe, żarowe oraz sondy lambda są szczegółowo sprawdzane w ramach współpracy z producentami samochodów, zanim zostaną dopuszczone do produkcji seryjnej.
Więcej informacji