AD Polska jest autoryzowanym dystrybutorem marki Castrol w Polsce.
Castrol to jedna z największych legend szos i torów wyścigowych, producent wiodącej marki olejów syntetycznych Castrol EDGE Titanium FST™. Oficjalny Partner Mistrzostw Świata FIFA 2014. Od roku 2001 w wyniku globalnego połączenia marka Castrol należy do Grupy BP.
Castrol jest jednym z największych na świecie producentów olejów silnikowych i środków smarnych. Produkty marki Castrol powstają w oparciu o analizy, zaawansowane technologie i innowacje. Od 2010 roku Castrol Polska wraz z BP Polska wchodzą w skład BP Europa SE z siedzibą w Hamburgu, Spółki zarządzającej działaniami na wszystkich rynkach BP w Europie Centralnej.
Castrol od zawsze kładzie nacisk na opracowywanie środków smarnych, których jakość przewyższa produkty konkurencji. W tym celu stworzył zaawansowane centra technologiczne, działające w Wielkiej Brytanii, a także w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Japonii, Indiach i Chinach. Castrol posiada dostęp do wszystkich typów baz oraz dodatków olejowych, dzięki temu do każdego z produkowanych przez siebie środków smarnych może dobierać najlepsze bazy i dodatki z całego świata.
Dzięki swoim osiągnięciom i ponad 115-letniej praktyce w oferowaniu produktów najwyższej jakości Castrol jest dzisiaj największym na świecie specjalistą w produkcji środków smarnych, płynów technologicznych i eksploatacyjnych. Dostarcza produkty dostosowane niemal do każdego rodzaju pojazdów, a najbardziej wymagającym kierowcom oferuje wiodący produkt, olej Castrol EDGE z nową technologią Titanium FST (Fluid Strength Technology). Więcej informacji na temat produktów marki Castrol można znaleźć na stronie: „Właściwy olej”.
Partnerstwo z wiodącymi koncernami motoryzacyjnymi jest integralną częścią strategii biznesowej firmy. Z Castrol współpracują m.in grupa VW, BMW, Honda, Ford, Volvo, Lamborghini, DAF czy MAN. Co-engineering pozwala na opracowywanie środków smarnych równocześnie z silnikiem lub przekładnią, do której ma służyć. Prace nad olejem wzmocnionym tytanem, Castrol EDGE Titanium FST rozpoczęto 7 lat przed ich premierą, tak aby osiągnąć optymalne parametry, dostosowane do przyszłych rozwiązań technologicznych stosowanych w silnikach samochodów osobowych
Partnerstwo z wiodącymi koncernami motoryzacyjnymi jest integralną częścią strategii biznesowej firmy. Z Castrol współpracują m.in grupa VW, BMW, Honda, Ford, Volvo, Lamborghini, DAF czy MAN. Co-engineering pozwala na opracowywanie środków smarnych równocześnie z silnikiem lub przekładnią, do której ma służyć. Prace nad olejem wzmocnionym tytanem, Castrol EDGE Titanium FST rozpoczęto 7 lat przed ich premierą, tak aby osiągnąć optymalne parametry, dostosowane do przyszłych rozwiązań technologicznych stosowanych w silnikach samochodów osobowych
Jako aktywny sponsor wydarzeń sportowych, marka Castrol wielokrotnie zdobywała tytuły mistrza świata wyścigów serii Formuły 1 lub rajdowych mistrzostw świata serii WRC. W 2011 roku trzy zespoły Volkswagena wspierane przez markę Castrol zdobyły trzy pierwsze miejsca w legendarnym Rajdzie Dakar. W 2013 roku, w pierwszym sezonie startów, zespół VW Racing, w barwach marki Castrol, zdobył rajdowe mistrzostwo świata (WRC) w kategorii producentów oraz tytuły mistrza i drugiego wicemistrza dla załóg startujących VW Polo R WRC. W Polsce marka Castrol sponsoruje wydarzenia motoryzacyjne oraz zespoły i zawodników indywidualnych. Sztandarowym projektem sportowym w 2014 roku jest Volkswagen Castrol Cup.
W barwach marki Castrol jeżdżą m.in.: rajdowiec Maciej Oleksowicz, rekordzista Polski na dystansie ¼ mili Grzegorz Staszewski, mistrz Polski w drifitingu Paweł "Troll" Trela, drifter Bartosz Ostałowski, stunter motocyklowy Hubert Raptowny oraz dwoje zawodników VW Castrol Cup: Małgorzata Rdest i Jan Kisiel.
Od 2008 roku Castrol sponsoruje piłkę nożną i jest Oficjalnym Sponsorem Mistrzostw Świata FIFA 2014. Globalnym ambasadorem projektu piłkarskiego w 2014 roku jest Neymar.
Od 2010 roku polskim ambasadorem marki Castrol i jej projektu piłkarskiego jest Jerzy Dudek, którego wsparcie merytoryczne przyczyniło się do popularności takich narzędzi do analizy gry piłkarzy jak Castrol EDGE Calculator czy Castrol Index. W 2012 roku Jerzy Dudek wystąpił w filmie dokumentalnym „Castrol EDGE przedstawia: Ronaldo przetestowany do granic” oraz wspólnie z psychologiem Pawłem Habratem napisał poradnik pt. „Pod presją: Jak wytrzymałość psychiczna pozwala zwyciężać”, której mecenasem była marka Castrol EDGE.
Więcej Informacji